728x90

۸۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

محققان توانستند به طور تصادفی کربن دی اکسید را به اتانول تبدیل کنند

علم سابقه ای طولانی و پر ماجرایی در کشف چیزهای تصادف دارد. دانشمندان به دنبال یک چیز می گردند و موفق به پیدا کردن چیزی بهتر می شوند، پنی سیلین، رادیواکتیویته، اجاقهای مایکروویو و… همه اینها اکتشافاتی برای جستجوی چیز دیگری بوده اند. روز دوشنبه، محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج در تنسی آمریکا اعلام کردند، ناخواسته چیزی باور نکردنی را کشف کرده اند. آنها موفق شده اند با استفاده از یک کاتالیزور، دی اکسید کربن را مستقیماً به اتانول تبدیل کنند.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

چرا با اینکه قیمت گوشی پیکسل گوگل با آیفون 7 برابر است، پشتیبانی به مراتب کمتری از اپل دارد ؟

کمتر کسی هست که کمپانی اپل با سیاست‌های عجیبش را نشناسد، این کمپانی کالیفرنیایی با محصولات گران خود و با محدودیت‌های زیاد، پا به میدان گذاشته است و با همین شرایط نیز اکثر بازارهای جهانی را قبضه کرده است؛ به نظر شما چرا این‌گونه است؟ جواب، پشتیبانی مثال‌زدنی این شرکت است. چیزی که خیلی از غول‌ها آن را در نظر ندارند، مانند گوگل که با طلایه دار جدید خود یعنی گوگل پیکسل پا به میدان نبرد گذاشته است. بااین‌حال یک سؤال پیش می‌آید، چرا گوگل پیکسل هم قیمت آیفون ۷ است ولی پشتیبانی هم‌سطح با آیفون ۷ را ندارد؟ 

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

به زودی یک کشور فضایی در سازمان ملل متحد ثبت خواهد شد

آسگاردیا ؛ نخستین کشور فضایی

اگر از رویدادها و مناقشات به ظاهر حل نشدنی جهان افسرده و دل زده شده اید، ممکن است بخواهید سری به فضا بزنید و به نخستین ملت فضایی بپیوندید. این کشور آسگاردیا نام خواهد داشت و ایده این کشور توسط تعدادی از دانشمندان و کارشناسان حقوقی پیشنهاد داده شده است.

چنانچه در وب سایت این پروژه توضیح داده شده، نام آسگاردیا از یکی از اساطیر نوردیک (اسطوره‌های مردم اسکاندیناوی) گرفته شده، آسگاردیا در این اساطیر شهری در آسمان است.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

ترامپ از مردم خواست به جای خواندن روزنامه ها، خبرهای آنلاین را بخوانند

«مطبوعات را نادیده بگیرید، مطالب اینترنتی بخوانید.» این جمله را ترامپ در جمع حامیانش در شهری در ایالت کلورادو آمریکا گفته است! جمله‌های زیادی از آقای ترامپ -نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- شنیده‌ایم. او این بار در مورد مطبوعات هم اظهار نظر کرده است.

آقای ترامپ درباره مطبوعات و روزنامه‌ها گفته است:

مطبوعات را نادیده بگیرید، مطالب اینترنتی بخوانید، مطالب دیگری بخوانید، به دنبال رسانه‌های پرمخاطب نروید. خوش‌بختانه خبر خوبی است که خبرهای آن ها زیاد در ذهن من باقی نمی‌مانند!

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

ترول های مردمی درباره ی گلکسی نوت 7 را ببینید !

گلکسی نوت 7 یا بمب ساعتی ؛ این سؤالی‌ست که در روزهای پایانی سال 2016 میلادی برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است. حالا کمتر از 50 روز به پایان سال جاری میلادی باقی مانده و جایگاه بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در دنیا تغییر کرده که بدون شک یکی از آنها، شرکت سامسونگ است. این کمپانی کره‌ای با عرضه گوشی های هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج، شروع بسیار خوبی داشت و تنها کافی بود گلکسی نوت 7 را بدون هیچ مشکلی روانه بازار کند. اما حالا همه چیز تغییر کرده و برخی از کاربران دست به تمسخر گلکسی نوت 7 زده‌اند.

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، از هر 24 دستگاه نوت 7 یکی آتش می‌گیرد. با این حال و حتی در شرایطی که آوردن این گوشی به پروازهای هوایی نیز ممنوع اعلام شده، هنوز هم نزدیک به 1.9 میلیون نفر از صاحبان آن تمایلی به پس دادن دستگاه خطرناک خود ندارند.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۳۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

5 ماده ی شگفت انگیزی که کشف شده اند را بشناسید

انسان دائما در تلاش برای کشف مواد جدیدتر بوده است، اما در این میان بعضی از مواد کشف‌شده به قدری شگفت‌‌انگیز و تاثیرگذارند که شاید شناخت بیشتر آن‌ها بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. تا به امروز مواد شگفت‌‌‌انگیز بی‌شماری، مانند مواد فوق‌سبک استفاده شده توسط ناسا تا فلزاتی که با دمای دست‌تان ذوب می‌شوند، کشف شده است.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

صاحب منزلی به دلیل سوختن خانه اش به دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7، درخواست غرامت کرد

انفجار نوت 7 همچنان مشکل ساز است. اما حالا خبر رسیده که سامسونگ خسارات جانبی ناشی از انفجار نوت 7 را جبران نمی کند! شرکت یاد شده این روزها مشوق های متعددی را برای خریداران دل شکسته گلکسی نوت 7 در نظر گرفته است؛ از جمله باز پرداخت پول گوشی به مشتریان و یا تعویض آن با دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ. اما به نظر می رسد برای آن دسته از مشتریان وفادار سامسونگ که همچنان اصرار بر داشتن نوت 7 دارند این یک هشدار جدی است، زیرا موارد متعددی از خسارات جدی ناشی از انفجار نوت 7 گزارش شده است.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

آتش گرفتن آیفون 7 باعث سوختن یک خودرو شد

داستان غم‌انگیزی که با عرضه گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) گریبان‌گیر سامسونگ شد ضرر 17 میلیارد دلاری به این شرکت رسانید. به دنبال آن برخی از افراد برای چشم بادامی‌ها ناراحت شدند در حالی که دیگران با تمسخر و اینکه مهندسین این شرکت نمی‌توانند حتی یک گوشی هوشمند را تولید کنند، دست به تمسخر آنها زدند. اما حالا توجه همگان به اپل و پرچمدارانش جلب شده و یک ایراد فنی حتی کوچک، می‌تواند آبروی اپل را به خطر بیندازد. تصور می‌کنید آتش گرفتن آیفون 7 (iPhone 7) می‌تواند دلیل خوبی برای بدبین شدن کاربران باشد؟

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

با جنگل مرگ ژاپن آشنا شوید

اگر در توکیو قدم بزنید و به اطراف توجه کنید با خودتان فکر می کنید که امکان افسرده بودن در این کشور وجود ندارد ولی شما اشتباه می کنید چون امروزه ژاپن یکی از بیشترین آمار خودکشی را در جهان دارد.

در سال ۲۰۱۴- ۲۵.۰۰۰ نفر در سن های ۲۰ تا ۴۴ سال خودکشی کردند و این آمار نشان می دهد که ۷۱ درصد این تعداد را مردان تشکیل می دهد و طی تحقیق توسط سازمان امنیت ملی علت ۶۵ درصد خودکشی ها به خاطر بیکاری گزارش شده است.

در تاریخ ژاپن نمونه های بسیاری از خودکشی به سبک سامورایی ها مشاهده می شود و مردم آن ها خودکشی را گناه نمی دانند و این عمل را تنها به عنوان برداشتن بار مسئولیت از روی دوش خود توصیف می کنند.

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی

با 10 ارتش قدرتمند جهان آشنا شوید

توان نظامی به مجموعه گسترده ای از عوامل دفاعی و تجهیزات جنگی می گویند که برای حفظ امنیت کشور استفاده می شود و در تحقیقات انجام شده بین ۶۸ کشور مختلف توسط موسسه Global Firepower ما در این مقاله به قدرتمند ترین نیرو های ارتشی می پردازیم …ملاک های این لیست بر اساس تعداد نظامیان و تعداد جنگنده و کشتی – زیردریایی و نیروی نظامی آماده به کار است.

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدآریا دریجانی
300x600