آمارها از فروش بالای گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس برخلاف پیش بینی ها خبر می دهند. در ادامه با ما همراه باشید.

حدود یک ماه از زمان شروع توزیع و فروش گوشی‌های جدید اپل می‌گذرد که با توجه به آمار می‌توان گفت که فروش خوبی نیز داشته‌اند. البته که نسخه‌های پلاس و جت بلک نیز کمی کمیاب‌تر هستند. لازم به ذکر است که با توجه به پیش‌بینی‌های زیادی که مبنی بر شکست و آینده تاریک آیفون‌ها پس از حذف جک هدفون وجود داشت ، در این مدت همواره یک راز وجود داشته که چگونه این گوشی‌های جدید آیفون از فروش خوبی برخوردارند؟ چگونه این پیشگویی‌ها درست از آب درنیامد و برخلاف آن آیفون‌ها به‌خوبی و بیش‌ از پیش به فروش رفتند؟

محققان CRIP اخیراً مشاهده و آنالیزهایی از گزارش مالی سه‌ماهه فروش محصولات اپل که در ۲۴ سپتامبر (دو هفته پس از توزیع گوشی‌های آیفون ۷)  به پایان رسید را منتشر کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، در همان دو هفته  از فروش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، این دوگوشی ۴۳% از کل فروش سه‌ماهه محصولات اپل را از آن خودکرده‌اند. درواقع ، شرکت اپل در حدود این ۱۴ روز تقریباً به‌اندازه فروش کل محصولات قبلی آیفون در تابستان ، فروش داشته است.

با توجه به آمار ، اکثر خریداران آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، مالکان قبلی گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس بوده‌اند که به‌نوعی گوشی خود را ارتقا داده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد که گوشی‌های جدید نتوانسته‌اند نظر خیلی از کاربران اندرویدی را جلب کنند و آن ها را به سمت آیفون‌ها بکشانند. تاکنون تنها ۹% از آیفون ۷ ها به کاربران قدیمی اندروید فروخته‌شده که این نکته گواه از این است که آیفون ۷ در این امر زیاد موفق نبوده است. اما باید این را نیز در نظر گرفت که ۲۰% فروش دیگر آیفون‌ها در این دوره سه‌ماهه ، به کاربران قدیمی اندروید بوده که آمار خوبی به نظر می‌رسد.

منبع : phoneArena و  techera.ir